Jak wzmocnić kolana, aby były sprawne przez długie lata?

Jak wzmocnić kolana, aby były sprawne przez długie lata?

Jak wzmocnić kolana, aby były sprawne przez długie lata?

Odpowiednio zbilansowana dieta jest receptą na zdrowie. Spożywanie dużej ilości naturalnych, nieprzetworzonych produktów, głównie warzyw i owoców, pozwala dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i mikroelementów. Dzięki temu możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie ciała i umysłu. Gdy pojawiają się bóle i inne dolegliwości, warto wspomagać się suplementami, które uzupełnią niedobory, niemożliwe do dostarczenia przez pokarm. Jak wzmocnić kolana, by nie bolały i były sprawne przez długi czas?

Czynniki wpływające na stan kolan

Aby utrzymywać się w formie, warto dbać o siebie przez całe życie. Ponieważ z tym różnie bywa, konieczne jest systematyczne badanie się u lekarza i utrzymywanie prawidłowej wagi. W razie pojawienia się problemu można mu jeszcze w miarę łatwo zaradzić. Wiele zależy od tego, jaki prowadzisz tryb życia, jakiej jesteś płci i ile masz lat. To, jak należy wzmocnić kolana wynika z:

- aktywności fizycznej. Jeśli trenujesz intensywnie, to szybciej zużywasz swoje stawy i zwiększasz ryzyko urazu. Z drugiej strony całkowity bezruch i siedzący tryb życia prowadzą do nadwagi i zbytniego obciążenie stawów. Aby zachować pełnię sił warto wyważyć swoje działania.

- dobrej diety. Gdy zastanawiasz się jak wzmocnić kolana, czerp od tych, których takie dolegliwości raczej nie dotykają. Stosując dietę opartą na menu wegańskim, wegetariańskim i śródziemnomorskim możesz dostarczyć właściwych składników. Wspomagaj się mięsną galaretą i suplementami diety, np. witaminą K2.

- dbania o zdrowie. Unikaj używek, szczególnie papierosów wywołujących reumatoidalne zapalenie stawów. Pamiętaj o noszeniu wygodnego obuwia, które nie uciska i nie obciąża kolan.

Jak wzmocnić kolana dietą?

Choć na rynku dostępnych jest coraz więcej produktów z asortymentu zdrowej żywności, nie jest łatwo określić, jak można nimi wzmocnić kolana. Wymaga to spożywania wielu rzeczy, które sumarycznie dadzą pożądany efekt. Przede wszystkim sięgaj po morskie ryby, takie jak dorsz, halibut, makrela. Także owoce morza będą tutaj dobrym wsparciem. Biorą one udział w budowie tkanek i zawierają kwasy omega 3. Stosuj oleje roślinne, oliwę z oliwek i siemię lniane. Jedz mleko, kefir i biały ser, wszystko z obniżoną zawartością tłuszczu. Tak samo dobre będzie chude mięso. Do tego serwuj pełnoziarniste pieczywo, kaszę gryczaną, czyli bogactwa witaminy B i błonnika. Nie zapominaj o warzywach i owocach, m.in. ogórkach, porze, sałacie, truskawkach, czarnych porzeczkach i malinach. Spora ilość witamina C, którą zawierają, pozwala wytwarzać kolagen, będący naturalnym budulcem tkanek. Nie zapominaj o wodzie, gdyż odpowiednie nawodnienie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania stawów.

Newsletter

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco
ze wszystkimi nowościami i promocjami!

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Over100 Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 – Administratora Danych Osobowych (dalej: Over100) w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie od Over100 informacji handlowych w zakresie towarów i usług oferowanych przez Over100 oraz jej partnerów handlowych na podany przeze mnie adres email lub numer telefonu.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl