Czym jest niedobór wapnia i jakie są jego objawy?

Czym jest niedobór wapnia i jakie są jego objawy?

Czym jest niedobór wapnia i jakie są jego objawy?

Od pierwszego dnia na świecie człowiek przyjmuje pokarmy zawierające w sobie dużo wapnia. A to dlatego, że ten pierwiastek jest nam niezbędny do życia. Dzięki niemu Twój układ kostny i mięśnie mogą dobrze funkcjonować. Jego niedobór prowadzi do nieprzyjemnych i bolesnych schorzeń. Z wiekiem wchłanianie wapnia z pożywienia staje się trudniejsze, dlatego potrzebne Ci są suplementy. Czym jest niedobór wapnia i jakie są tego objawy?

Niedobór wapnia – skutki

Gdy twój organizm otrzymuje zbyt mało witaminy D, która umożliwia wchłanianie wapnia z pożywienia, mogą zacząć się kłopoty. Dzieje się tak też w sytuacji, gdy Twoja dieta opiera się głównie na białku pochodzenia zwierzęcego. W jej efekcie cenny wapń zostaje wydalony wraz z moczem. Podobnie jest w przypadku kwasicy, dużego spożycia kofeiny i sodu, które prowadzą do niedoboru wapnia. Objawy takiego działania sprawiają, że kości zaczynają uwalniać wapń, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania, co prowadzi do upośledzenia układów nerwowego i mięśniowego. To częsta przypadłość szczególnie osób starszych. Następnie pojawia się osteoporoza i bardzo silny ból, dochodzi do zaburzeń pracy serca.

Niedobór wapnia – objawy

Choć w pewnym stopniu organizm sam jest w stanie uporać się z niedoborem budulca, jest to możliwe tylko do pewnego stopnia. Gdy pojawia się łamliwość paznokci i włosów, twoja skóra jest przesadnie przesuszona i łuszczy się, a przy tym swędzi, najprawdopodobniej cierpisz na niedobór wapnia. Objawy to także siniaki na powierzchni skóry, powstające bez powodu oraz problemy z gojeniem ran i krzepnięciem krwi. Osłabienie kości prowadzi do częstych złamać i osteoporozy. Układ nerwowy także reaguje, dochodzi do drętwienia warg i języka, a nawet całej twarzy, dłoni i stóp. Pojawia się ból mięśni i skurcze. U dzieci niedobór witaminy D prowadzi do krzywicy.

Niedobór wapnia - profilaktyka

Wapń to główny budulec kości i zębów, ale wpływa także na prawidłowe krzepnięcie krwi. Jego niedobór przebiega początkowo bezobjawowo, dopiero po pewnym czasie braki stają się zauważalne. Aby temu zapobiegać, warto codziennie dostarczać go przez pożywienie. Aby objawy niedoboru wapnia ustały spożywaj mleko, jogurty, kefiry i twarożki. Sięgaj po ryby, sardynki i szproty, które powinno jeść się razem ze szkieletem. Dołącz do tego orzechy, warzywa strączkowe i zielonolistne. Taka kombinacja, wsparta suplementami diety w postaci wapna organicznego z czerwonych alg zapewni Ci zdrowie.

Newsletter

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco
ze wszystkimi nowościami i promocjami!

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Over100 Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 – Administratora Danych Osobowych (dalej: Over100) w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie od Over100 informacji handlowych w zakresie towarów i usług oferowanych przez Over100 oraz jej partnerów handlowych na podany przeze mnie adres email lub numer telefonu.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl