Co to jest spirulina i dlaczego warto ją regularnie spożywać?

Co to jest spirulina i dlaczego warto ją regularnie spożywać?

Co to jest spirulina i dlaczego warto ją regularnie spożywać?

Pewnie nieraz natrafiłeś się w internecie, czy gazecie na pojęcie „superfood”. Jest to grono produktów żywnościowych, które są niezwykle bogate w mnóstwo prozdrowotnych mikroskładników, w tym witamin, minerałów czy bioaktywnych związków. Nierzadko posiadają one w swojej suchej masie duże ilości białka, które jest ważnym budulcem mięśni i odpowiada za ich prawidłową regenerację. Co to jest spirulina i jak to się ma do superfoods? Otóż te sinice należące do rzędu Oscillatoriales mają wiele prozdrowotnych właściwości oraz zawierają witaminy z grupy A, B, C, D, E, K i wiele więcej. Oprócz tego duża zawartość magnezu i beta-karotenu to spory atut tego produktu. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie i potrzebujesz zwiększonej podaży witamin i minerałów lub po prostu chcesz swoją dietę wzbogacić o tak zdrowy produkt, to jedzenie spiruliny może być idealnym dla ciebie rozwiązaniem. W poniższym zestawieniu dowiesz się wszystkiego na tego produktu, więc jeśli potrzebujesz uzupełnić swoją wiedzę na temat wymienionych alg, to trafiłeś w idealne miejsce. Być może już dziś zamówisz ten artykuł prosto do swojego domu?

Co to jest spirulina? Poznaj jej właściwości prozdrowotne!

Jeśli jesteś na diecie bezmięsnej, to z pewnością szukałeś odpowiedzi na pytanie, co to jest spirulina. Spożywanie odpowiedniej ilości białka i uzupełnianie aminogramu jest bardzo ważne dla osób unikających spożywania mięsa. Ten superfood wykonany z alg może być idealnym produktem uzupełniającym braki w codziennym zapotrzebowaniu na proteiny. W swojej suchej masie spirulina zawiera, w zależności od producenta, od 50% do 70% białka. Zeaksantyna, w którą jest bogata, wpływa korzystnie na utrzymanie dobrej kondycji wzroku. Jeśli masz problem z cholesterolem, którego nadmiar może prowadzić do ciężkich chorób, to powinieneś rozważyć regularne spożywanie spiruliny. Pomaga ona kontrolować poziom trójglicerydów oraz LDL. Osoby, które cierpią na nieprawidłowe ciśnienie tętnicze, również powinny urozmaicić swoją dietę o ten produkt. Za sprawą przeciwutleniaczy zneutralizujesz wolne rodniki, które są głównym czynnikiem rozwoju chorób sercowych i nowotworów.

Wartości odżywcze

Wielu ludzi nie wie dokładnie, co to jest spirulina, ale z pewnością wie, że jest to produkt niebywale bogaty w prozdrowotne związki, minerały, kwasy tłuszczowe i witaminy. Magnez, żelazo, potas, wapń, fosfor i sód to tylko niewiele z substancji odżywczych, w które jest bogaty ten artykuł. Spirulina oprócz kwasu foliowego ważnego dla kobiet w ciąży jest bogata w beta-karoten i glukozaminę. Nie jest wątpliwością to, że ten produkt jest prawdziwą bombą witaminową. Każdy powinien rozważyć regularne spożywanie spiruliny dodawanej do szejków, smoothie czy posiłków. Jeśli chcesz zadbać o swoją odporność i zdrowie, to jest to idealne rozwiązanie.

Z czym jeść i do czego dodać?

Już z pewnością wiesz, co to jest spirulina i jakie są jej właściwości, teraz zapewne zastanawiasz się, do czego jej dodać i jakie dania można z jej pomocą przygotować. Spirulina w proszku może bez problemu zostać dodana do zdrowego smoothie lub szejka. Dodanie już tylko dwóch łyżek tego produktu wzbogaci twój napój o antyoksydanty, witaminy oraz jakościowe białko. Wszystko dokładnie zblenduj i ciesz się swoim zdrowym szejkiem! Jeśli jesteś fanem robienia swojego makaronu, to bez problemu możesz dodać spirulinę podczas tworzenia ciasta. Smak zbytnio się nie zmieni, a potrawa uzyska niesamowity kolor, oprócz tego w ten sposób w prosty sposób spożyjesz dodatkowe witaminy oraz prozdrowotne związki. Wszelkie sałatki są niezwykle bogate w błonnik, jeśli lubisz je spożywać, to możesz bez problemu dodać spirulinę do sosu sałatkowego. Sprawi to, że twój posiłek będzie pełnowartościowy dzięki dodatkowej porcji ważnego makroskładnika, jakim jest białko. Dostępne są rozwiązania w proszku lub tabletce. W przypadku tej drugiej opcji wystarczy tylko odpowiednią porcję pigułek popić dużą ilością wody. W zależności od własnych preferencji możesz zdecydować się na spirulinę w proszku, którą możesz dodać do posiłków, lub tabletki.

Czy warto spożywać spirulinę?

Dieta każdego człowieka powinna być odpowiednio zbilansowana i zróżnicowana. Osoby, które wiedzą, co to jest spirulina, z pewnością często jej używają, aby uzupełnić codzienne braki witamin oraz minerałów. Jeśli jesteś osoba aktywną fizycznie, to powinieneś zadbać o odpowiednią podaż białka, które przyczynia się do rozwoju mięśni oraz regeneracji. Spirulina, która jest niezwykle bogata w ten makroskładnik, jest fantastycznym i praktycznym rozwiązaniem. Chlorofil to związek chemiczny występujący w zielonych warzywach wpływający korzystnie na działanie jelit. Chcąc zadbać o swój przewód pokarmowy, powinieneś rozważyć spożywanie spiruliny.

Newsletter

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco
ze wszystkimi nowościami i promocjami!

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Over100 Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie przy ul. Hanasiewicza 19 – Administratora Danych Osobowych (dalej: Over100) w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie od Over100 informacji handlowych w zakresie towarów i usług oferowanych przez Over100 oraz jej partnerów handlowych na podany przeze mnie adres email lub numer telefonu.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl